Jesienne wojaże po górach

W dniu 23 września grupa uczniów  z naszej szkoły, pod czujnym okiem nauczycieli, wyruszyła na wycieczkę do Zakopanego.  Po dotarciu na miejsce zakwaterowaliśmy się w gościnnym pensjonacie „Jędruś” w Poroninie. Góry nie są miejscem dla leniuchów!. Dlatego też pobudka  i obfite śniadanie było tuż po siódmej rano. Wszystko po to, by już o ósmej wyruszyć na podbój Tatr. Pierwszy nasz cel to Rusinowa Polana I kościół Matki Bożej Królowej Tatr na Wiktorówkach. Malowniczy szlak zafundował nam piękne widoki i cudowną panoramę ośnieżonych Tatr. Spryciarze nie mogli odmówić sobie wypróbowania swoich siła na szlaku prowadzącym na Gęsią Szyję. Po krótkim odpoczynku, posileni cieplutkimi oscypkami wprost z paleniska w bacówce, dotarliśmy na Wiktorówki. Duże wrażenie zrobiły na wszystkich symboliczne nagrobki ludzi gór, którzy zginęli na szlakach. Posileni gorącą herbatą od ojców Dominikanów wróciliśmy do busa.

Dalszy etap wycieczki to wjazd wyciągiem  „Szymoszkowa” i spacer na górną stację Gubałówki. Rozciągał się stąd piękny widok na Zakopane. Kilku chłopców nie mogło odmówić sobie zjazdu na zjeżdżalni grawitacyjnej. Była to też  doskonała okazja do zakupu pamiątek. Wycieczka nie byłaby ważna bez spaceru po słynnych zakopiańskich Krupówkach, gdzie udaliśmy się na koniec  aktywnego dnia. Po obfitej obiadokolacji u naszych gospodarzy mieliśmy jeszcze siły na wieczorny spacer po Poroninie.

Ostatni dzień wycieczki rozpoczął się również wczesnym rankiem.  Naszym celem tego dnia był szlak z Toporowej Cyrhli na Kopieniec Wielki. Nasz wysiłek, jak włożyliśmy w przejście tym szlakiem, został obficie nagrodzony. Nie ma większej radości niż ta, że daliśmy radę pokonać  trasę i możemy napawać się niepowtarzalnym widokiem oraz bliskością gór. A Giewont wyglądał monumentalnie!

Dalszy etap podróży to Ludźmierz i sanktuarium Matki Bożej Królowej Podhala. Mogliśmy wyciszyć  się zwiedzając to piękne miejsce.  Po obiedzie ruszyliśmy na ostatni etap wycieczki – do Krakowa. Po mszy świętej w kościele św. Barbary zwiedziliśmy Kościół Mariacki i wysłuchaliśmy hejnału z wieży. Spacer po rynku w promieniach słońca pozwolił nam zaznać niepowtarzalnej atmosfery, jaka panuje w tym wyjątkowym miejscu.

Zmęczeni , pełni wrażeń i bardzo zadowoleni, wróciliśmy szczęśliwie , snując plany na kolejną wycieczkę.

Opublikowano: 04 października 2016 11:45

Kategoria: Aktualności

Zdjęcia:

Wyświetleń: 318

Wszelkie prawa zastrzeżone © Zespół Szkół Specjalnych im. Ks. Jana Twardowskiego w Kraśniku

Realizacja: Superszkolna.pl

Godło Polski i logo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Informacja o dofinansowaniu Ministra Administracji i Cyfryzacji

Projekt "Budowa serwisu internetowego Powiatu Kraśnickiego" współfinansowany przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji w ramach konkursu: Dofinansowanie budowy lub dostosowania stron internetowych podmiotów realizujących zadania publiczne do potrzeb osób niepełnosprawnych.