Turnus rehabilitacyjny nad morzem

W dniu 6 czerwca liczna grupa uczniów i nauczycieli naszej szkoły wyruszyła na wyprawę nad Bałtyk. Tę daleką drogę pokonaliśmy naszym ulubionym środkiem transportu: pociągiem.

Naszym pierwszym przystankiem była Gdynia. Tam odwiedziliśmy port, w którym duże wrażenie zrobił na nas  cumujący Dar Młodzieży. Dla niektórych uczniów był to pierwszy kontakt wizualny z Bałtykiem w „realu”.

Drugi dzień wycieczki to wyprawa do Łeby. Kolejką dotarliśmy do Słowińskiego Parku Narodowego. Ruchome wydmy zrobiły na wszystkich ogromne wrażenie. Zabawom i harcom w tej bezkresnej „piaskownicy” nie było końca! Potem pierwszy BEZPOŚREDNI kontakt
z morzem…A woda rzeczywiście słona!!! Szkoda, tylko, że taka zimna – można więc tylko brodzić i skakać po falach!  Z przyjemnością więc spacerowaliśmy brzegiem morza w drodze powrotnej. Po posiłku nie mogliśmy odmówić sobie wieczornego spaceru po Władysławowie. Zwiedziliśmy więc miejscowy port rybacki, wstępując również do Parku Rozrywki.

Kolejny dzień – to podróż do Helu. Pierwsze kroki skierowaliśmy do Fokarium, gdzie poznaliśmy życie i zwyczaje sympatycznych fok – mieszkańców Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego. Stąd – wprost do portu, gdzie  wsiedliśmy na katamaran, by zasmakować też morskiej podróży. Wyruszyliśmy więc w malowniczy, pełen nowych wrażeń, rejs po otwartym morzu. A potem – uroczy spacer nową trasą spacerową na Półwyspie Helskim, aż na „początek Polski” – jak mawiają mieszkańcy Helu. Z pięknej plaży na cyplu, gdzie spotykają się wody z Zatoki Gdańskiej i otwartego morza, podziwialiśmy płynące na horyzoncie statki, zbieraliśmy przyniesione przez morze muszelki. Wszyscy też uczestniczyli w konkursie na najpiękniejszą budowlę z piasku. Nie chciało nam się opuszczać tego pięknego zakątka Polski… Dalszy etap podróży to wycieczka do Gdańska, gdzie czekał nas Spacer ulicą Długi Targ z obowiązkowym zdjęciem przy fontannie Neptuna, aż nad Motławę z piękna brama Żuraw. Następnie zwiedziliśmy monumentalną Bazylikę Mariacką,
a najwytrwalsi zdobyli Wieżę Mariacką, pokonując aż 412 (!) schodów. Wieczorny spacer po Starym Mieście i pyszne lody zakończyły naszą wizytę  w Gdańsku. Wróciliśmy do naszej bazy noclegowej we Władysławowie, by stamtąd następnego dnia wyruszyć w drogę powrotną do domu.
Wszyscy będziemy długo wspominać kolejną, bardzo udaną wycieczkę. Czas spędzony bardzo intensywnie i efektywnie. Mnóstwo wrażeń, mnóstwo ciekawych miejsc, mnóstwo zachwytów i cudownych chwil, uwiecznionych na szczęście na licznych fotografiach. No i oczywiście znowu plany na kolejną podróż…

Opublikowano: 13 sierpnia 2017 15:44

Kategoria: Aktualności

Zdjęcia:

Wyświetleń: 311

Wszelkie prawa zastrzeżone © Zespół Szkół Specjalnych im. Ks. Jana Twardowskiego w Kraśniku

Realizacja: Superszkolna.pl

Godło Polski i logo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Informacja o dofinansowaniu Ministra Administracji i Cyfryzacji

Projekt "Budowa serwisu internetowego Powiatu Kraśnickiego" współfinansowany przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji w ramach konkursu: Dofinansowanie budowy lub dostosowania stron internetowych podmiotów realizujących zadania publiczne do potrzeb osób niepełnosprawnych.