Wycieczka do Sandomierza i Opatowa

W dniu 10 października 2017r. uczniowie naszej szkoły odbyli wycieczkę do Sandomierza. Celem wycieczki było zaznajomienie z dziedzictwem kulturowym naszego regionu. Sandomierz to bardzo stara miejscowość licząca ponad tysiąc lat.
Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w drukarni diecezjalnej, gdzie mogliśmy zobaczyć cały proces, etapy powstawania książki. Następnie mogliśmy podziwiać panoramę Sandomierza i okolic z Bramy Opatowskiej między innymi pierwotne wzgórza wraz z mieszczącymi się na nich budowlami, które były zalążkiem miasta oraz Góry Pieprzowe. Po wrażeniach z wyjściem na Bramę Opatowską (dla niektórych okazało się to nie lada wyzwaniem)przeszliśmy przez rynek miasta, a następnie zwiedziliśmy bazylikę katedralną Narodzenia Najświętszej Maryi Panny zbudowanej w stylu gotyckim, a jej wnętrze utrzymane jest w stylu bizantyjsko – ruskim oraz kościół św. Jakuba.
Kolejnym punktem naszej wycieczki był dziedziniec zamku królewskiego oraz spacer wąwozem królowej Jadwigi.
Po pełnym wrażeń zwiedzaniu miasta, zjedliśmy obiad, zakupiliśmy pamiątki oraz przepyszne tutejsze krówki,a następnie przejechaliśmy do Ujazdu, gdzie zwiedzaliśmy ruiny zamku.
Ostatnim punktem naszego zwiedzania był Opatów i zwiedzanie trasy podziemnej.

Opublikowano: 05 marca 2018 22:00

Kategoria: Aktualności

Zdjęcia:

Wyświetleń: 149

Wszelkie prawa zastrzeżone © Zespół Szkół Specjalnych im. Ks. Jana Twardowskiego w Kraśniku

Realizacja: Superszkolna.pl

Godło Polski i logo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Informacja o dofinansowaniu Ministra Administracji i Cyfryzacji

Projekt "Budowa serwisu internetowego Powiatu Kraśnickiego" współfinansowany przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji w ramach konkursu: Dofinansowanie budowy lub dostosowania stron internetowych podmiotów realizujących zadania publiczne do potrzeb osób niepełnosprawnych.